Sztuka etykiety – savoir vivre na co dzień
Czy możemy powiedzieć, że zachowanie stosowne, zgodne z zasadami kultury osobistej przechodzi już do lamusa? Z pewnością nie. W życiu zawodowym niejednokrotnie wymaga się od nas znajomości podstawowych zasad savoir vivre. Wielu z nas samo określenie napawa przerażeniem. Boimy się, że popełnimy faux pas (niezręczność, nietakt, gafa). Tymczasem, obowiązujące powszechnie podstawowe zasady są niezwykle intuicyjne i co więcej ułatwiają nam życie.
Cel szkolenia:
- Zapoznanie z podstawami wiedzy ze sztuki etykiety;
- Nabycie umiejętności praktycznego stosowania zasad etykiety;
- Odkrycie znaczenia etykiety dla kształtowania i realizacji życia zawodowego (etykieta w biznesie); rodzinnego, towarzyskiego, a także doskonalenia kultury życia społecznego;
- Poznanie zasad sztuki dyplomacji jako obowiązującego wzoru ułożenia relacji międzyludzkich we wszelkich sytuacjach społeczno-zawodowych;
- Poznanie specyfiki etykiety wyglądu fizycznego i ubioru (tzw. dress code).;
- Nabycie umiejętności organizacji spotkań biznesowych;
- Zapoznanie z zasadami etykiety miejsca pracy.
Szkolenie oparte jest o wykład konwersatoryjny, dyskusję, a także ćwiczenia praktyczne umożliwiające implementację zdobytej wiedzy.
Szkolenie skierowane jest do osób chcących podnieść swoje umiejętności stosownego zachowania w różnych sytuacjach życiowych, a także osoby, które z racji zajmowanego stanowiska powinny posiadać wiedzę z zakresu podstaw sztuki savoir-vivre.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- Znajomość podstawowych zasad savoir vivre, obowiązujących zarówno w życiu codziennych, jak i tych, które są specyficzne dla miejsca pracy, czy sytuacji biznesowej.
Program szkolenia:
1. Czym jest savoir vivre?
a) Zasady etykiety
b) Dobre maniery a kontekst kulturowy
c) Kultura osobista jako efekt wychowania
2. Podstawowe zasady sztuki savoir-vivre
a) Wygląd zewnętrzny
b) Komunikacja
c) Miejsce pracy
d) Sytuacje towarzyskie
e) Sytuacje uroczyste
f) Precedencja
3. Elementy protokołu dyplomatycznego
4. Sytuacje niezręczne – analiza na podstawie
studium przypadku
5. Podsumowanie
Trener:
Joanna Kiereś-Łach, ur. 25 stycznia 1986 roku w Lublinie. Doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii, absolwent kulturoznawstwa, certyfikowany trener biznesu, nauczyciel etyki i wiedzy o kulturze w liceum, wykładowca WSPA. Autorka monografii „Filozofia i retoryka. Kontekst myślowy Nowej retoryki Chaima Perelmana” oraz artykułów naukowych z zakresu retoryki i argumentacji. Prowadzi szkolenia i warsztaty m. in. z retoryki, perswazji, komunikacji (interpersonalnej i biznesowej), autoprezentacji, automotywacji, a także savoir vivre wystąpień publicznych.
Minimalna ilość uczestników: 7 osób.
Koszt udziału : 190 zł. brutto
Terminy do wyboru: 30.09.2018, 21.10.2018, 25.11.2018
Aby wziąć udział w szkoleniu:
1. Pobierz formularz i wypełnij. Nie zapomnij wpisać terminu szkolenia
2. Dokonaj opłaty za szkolenie
3. Wyślij formularz zgłoszeniowy wraz z potwierdzeniem opłaty na adres szkolenia@wspa.pl
Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Przyjmujemy również zgłoszenia na szkolenia zamknięte.
Zgłoszenia i informacje:
Dla zapisania się na kurs należy złożyć wypełniony formularz zgłoszeniowy. W razie finansowania uczestnictwa w szkoleniu przez pracodawcę, prosimy o wypełnienie oświadczenia o finansowaniu.
Możliwość dofinansowania szkoleń w ramach projektu „Usługi rozwojowe dla MŚP w podregionie lubelskim” . Szczegółowe informacje na temat dofinansowania na studia podyplomowe dla firm i pracowników znajdują się na stronie Lubelskiego Parku Naukowo Technologicznego w Lublinie.
Centrum Kształcenia Podyplomowego i Szkoleń WSPA
ul. Bursaki 12, Lublin
pokój 100
tel. 81 45-29-444