Biznes w Chinach – jak skutecznie sprzedawać
Reformy gospodarcze rozpoczęte w roku 1978 przez Deng Xiaopinga i wysoka dynamika wzrostu gospodarczego wpłynęły na zmianę pozycji Chin w gospodarce światowej. Szybka integracja Chin z gospodarką światową znalazła odzwierciedlenie w rosnącej pozycji Chin na arenie międzynarodowej. Obecnie nie ma gospodarki, która w jakikolwiek sposób nie byłaby powiązana z rynkiem chińskim. Chiny zaczęły wpływać na cenę produktów codziennego użytku, na inflację, rentowność papierów dłużnych, na poziom stóp procentowych, cenę nieruchomości, koszty pracy i na ceny surowców. Nowy projekt Nowego Jedwabnego Szlaku (oficjalna nazwa to „Ekonomiczny Pas Jedwabnego Szlaku oraz Morski Jedwabny Szlak XXI wieku”) zmienia układ polityczny i gospodarczy świata. Przyczynia się do zmiany rzeczywistości ekonomicznej także w aspekcie logistycznym. Te zmiany wymagają odpowiedniego przygotowania i wypracowania odpowiedniej strategii biznesowej. Skuteczne wdrożenie tej strategii zależy w znacznej mierze od odpowiednio przygotowanej kadry, wiedzy i umiejętności pracowników i właścicieli przedsiębiorstw działających na rynku chińskim.
Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zagadnieniami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej w Chinach w aspekcie eksportu, importu, kooperacji z partnerami lokalnymi, administracją.
Słuchacze zapoznają się ze sposobami poszukiwania partnerów chińskich, nawiązywania z nimi kontaktów, sprawdzenia ich wiarygodności, negocjacji, współpracy, sposobach zabezpieczenia transakcji handlowych. Szkolenie ma również na celu pokazanie specyfiki współpracy w aspekcie prawnym, logistycznym, socjo-kulturowym i językowym.
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników firm obsługujących transakcje międzynarodowe (dział eksportu i/lub importu), logistyków, właścicieli MŚP, kadry zarządzającej odpowiedzialnej za wdrożenie strategii na rynkach zagranicznych.
Program szkolenia:
- Rynek chiński. Podstawowe zagadnienia ekonomiczne, prawne i logistyczne
Prowadzący: Sergiusz Kuczyński
Ekspert i konsultant w dziedzinie handlu zagranicznego i logistyki międzynarodowej
1. Wprowadzenie
2. Charakterystyka i specyfika rynku chińskiego
3. Zasady prowadzenia biznesu w Chinach (aspekty prawne i ekonomiczne)
4. Poszukiwanie partnerów biznesowych. Nawiązywanie kontaktów
5. Sprawdzenie wiarygodności partnerów chińskich
6. Przygotowanie oferty handlowej
7. Negocjacje z partnerami chińskimi
8. Aspekty prawne rozpoczęcia współpracy.
9. Kontrakt handlowy. Porozumienie o współpracy
10. Zabezpieczenie transakcji handlowych
11. Aspekty logistyczne współpracy z rynkiem chińskim
12. Inwestycje w ChRL
13. Kooperacja produkcyjna i usługowa z partnerami chińskimi
14. Certyfikacja produktów w ChRL
15. Specyfika współpracy z rynkiem Chińskiej Republiki Ludowej w aspekcie „Ekonomicznego Pasu Jedwabnego Szlaku oraz Morskiego Jedwabnego Szlaku XXI wieku”.
- Aspekty socjo-kulturowe. Podstawowa informacja o chińskiej kulturze biznesowej i języku
Prowadząca: Martyna Tomczak
Tłumacz i lektor języka chińskiego, doradca biznesowy, właścicielka Great China – Szkoły Języka Chińskiego i Centrum Biznesowego
1. Mentalność ludzi ze Wschodu i ludzi z Zachodu.
2. Wstęp do nauki języka chińskiego:
- tonalność
- znaki chińskie
- gramatyka
- nauka podstawowych zwrotów
- nauka cyfr po chińsku i systemu ich pokazywania na palcach
3. Nawiązywanie kontaktów handlowych – pierwsze spotkanie:
- punktualność, terminy spotkań (dni wolne od pracy w Chinach)
- wizytówka: sposób wręczania i przyjmowania
- chińskie imiona i nazwiska
- przyjmowanie imion angielskojęzycznych
- sposób zwracania się do chińskich partnerów (hierarchiczność w strukturach firmy)
4. Wyjazd na targi do Chin:
- jakie i gdzie odbywają się targi w Chinach?
- jak przygotować się do wyjazdu na targi?
- czy zatrudnić tłumacza?
- zasady pracy na targach
- ile kosztuje udział w targach?
5. Chińska kultura biznesu:
- budowanie relacji – zagadnienie guanxi
- rola rządu w chińskiej gospodarce
- zjawisko utraty twarzy
- wręczanie prezentów (co może być prezentem, a czego należy unikać, komu i jak wręczać)
- rola symboli (kolory, liczby)
6. Problemy w komunikacji z chińskim kontrahentem:
- różnice międzykulturowe – komunikacja bezpośrednia vs pośrednia
- style komunikacji – powściągliwość chińskiej kultury biznesu
- przestrzeń interpersonalna. Sytuacje oficjalne i prywatne
- tolerancja niepewnych sytuacji w kulturze chińskiej a w kulturze polskiej
- podejście do czasu w Chinach i w Polsce
- „asertywność” Chińczyków
- komunikacja za pośrednictwem maili i komunikatorów internetowych
- kolektywizm rodzinny i instytucjonalny w Chinach i w Polsce
7. Spędzanie czasu z chińskim kontrahentem:
- tematy tabu i tematy dozwolone
- wspólne posiłki – nieodzowny element budowania relacji biznesowych
- zachowanie przy „chińskim” stole
- czas wolny
Trenerzy:
Sergiusz Kuczyński
ekspert ds. handlu zagranicznego i logistyki międzynarodowej. Szkoleniowiec, wykładowca na studiach Handel Zagraniczny oraz Nowoczesne techniki zarządzania produkcją w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie. Ukończył studia doktoranckie w Zakładzie Stosunków Międzynarodowych Wydziału Politologii UMCS w Lublinie. Zajmuje się tematyką dyplomacji gospodarczej i międzynarodowych stosunków gospodarczych.
Przedsiębiorca prowadzący działalność w sferze handlu zagranicznego. Praktyk z wieloletnim doświadczeniem.
Pracował m.in w dziale eksportu Firmy Cukierniczej “Solidarność”, Intrall Polska, dziale logistyki PZ Cormay, Makrochem. Pełnił funkcję Prezesa Zarządu Europejskiej Grupy Wermikulitowej Sp. z o.o.
Aktualnie zaangażowany w realizację projektów szkoleniowo-doradczych dotyczących handlu zagranicznego i logistyki.
Ekspert PARP ds. Internacjonalizacji MŚP.
Martyna Tomczak
Tłumacz i lektor języka chińskiego. Ukończyła studia magisterskie na kierunku sinologia na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz na kierunku prawo na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu prawa handlowego na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2015 r. prowadzi w Lublinie Szkołę Języka Chińskiego i Centrum Biznesowe Great China. Poza nauczaniem języka chińskiego, zajmuje się równieżpomocą przedsiębiorcom w nawiązywaniu kontaktów biznesowych w Chinach, wyszukiwaniem partnerów handlowych i ich weryfikowaniem, prowadzeniem szkoleń z zakresu różnic kulturowych oraz zasad prowadzenia biznesu w Chinach. Wielokrotnie organizowała wyjazdy na targi do Chin oraz uczestniczyła w nich, a także pomagała polskim przedsiębiorcom w organizacji stoisk na targach. Ponadto brała udział w wyjazdach biznesowych do partnerów chińskich oraz wizytacjach w ich fabrykach.
TERMINY:
- 3-4 października 2018 r.
- 26-27 października 2018 r.
- 14-15 listopada 2018 r.
- 11-12 grudnia 2018 r.
ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ!
OPŁATA ZA KURS: 450 zł. netto + VAT
*cena brutto dla stawki VAT zw w przypadku oświadczenia Zleceniodawcy, że szkolenie jest finansowane w min. 70% z budżetu publicznego i jest usługą kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego.
Możliwość dofinansowania szkoleń w ramach projektu „Usługi rozwojowe dla MŚP w podregionie lubelskim” . Szczegółowe informacje na temat dofinansowania na studia podyplomowe dla firm i pracowników znajdują się na stronie Lubelskiego Parku Naukowo Technologicznego w Lublinie lub KFS MUP w Lublinie
Aby wziąć udział w szkoleniu:
1. Pobierz formularz i wypełnij. Nie zapomnij – wpisz termin szkolenia
2. Dokonaj opłaty za szkolenie
3. Wyślij formularz zgłoszeniowy wraz z potwierdzeniem opłaty na adres szkolenia@wspa.pl
Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Szkolenie zostanie uruchomione po zebraniu odpowiedniej liczby osób.
Zgłoszenia i informacje:
Dla zapisania się na kurs należy złożyć wypełniony formularz zgłoszeniowy. W razie finansowania uczestnictwa w szkoleniu przez pracodawcę, prosimy o wypełnienie oświadczenia o finansowaniu.
Centrum Kształcenia Podyplomowego i Szkoleń WSPA
ul. Bursaki 12, Lublin
pokój 100
tel. 81 45-29-444